Ce faci când ești agresat?

Sfaturi pentru fenomenul „bullying”

Din ce în ce mai mulți tineri îmi scriu în privat și îmi cer sfaturi cu privire la sporturile de contact. Îmi cer indicații cu privire la ce sport ar trebui să practice, care este mai eficient în lupta de stradă, care ar putea să le fie de folos dacă (spun unii) ar putea fi atacați așa din senin.

Am sesizat că odată cu apropierea începerii școlii, unii tineri devin din ce în ce mai preocupați de fenomenul „bullying”, cred că în mare parte majoritatea celor care îmi scriu se tem să nu cadă victimă a acestui fenomen.

Am un răspuns pentru cei care se tem, pentru cei care vor să știe cum se pot apăra, pentru cei care se întreabă ce mișcări sau procedee să facă pentru a putea fi învingători într-o eventuală altercație. Răspunsul este fuga! Exact așa cum citiți aici. În cazul unei amenințări, sfatul meu este să te întorci și să o rupi la fugă, cât te țin picioarele. Crede-mă că este cea mai bună și sănătoasă soluție pentru tine și am să îți explic și de ce.
Îi explicam aceste lucruri cuiva apropiat și mi-a dat o replică de genul: „totuși nu cred că tu ai face asta”… Aș face acest lucru chiar dacă în fața mea ar sta unul jumatate cât mine, chiar dacă aș avea toate șansele să îl dovedesc pe cel care mă amenință, care mă șicanează, care vrea să mă agreseze, eu tot aleg să mă întorc și să fug cât mă țin picioarele. Sigur că vor fi viteji care vor spune că aceste gânduri sunt slabe, iar eu la fel… pe aceștia îi sfătuiesc să facă ceea ce îi taie capul, dar înainte de orice, trebuie de știut că un conflict, o altercație, o bătaie poate sfârși întotdeauna tragic.

Am întâlnit mulți (în special tineri) în pușcărie care regretau amarnic că la momentul când au fost provocați nu au făcut pasul înapoi, iar acum avea de petrecut ani grei în pușcărie pentru momente scurte de vitejie. Chiar dacă, să presupunem ai avantajul unui fizic impunător sau avantajul unor cunoștințe tehnice de autoapărare, într-un conflict pe stradă, oricând pot apărea necunoscute, precum un cuțit cu care poți fi înjunghiat sau altele de felul acesta. În concluzie, fuga e ruptă din rai.

Fă sport! Te îmdemn la aceasta, este sănatos, este bun, fă mișcare în permanență, consumă-ți energia în sala de sport, este grozav de benefic pentru tine, dar nu practica sportul (oricare ar fi el) pentru a-l folosi pe stradă sau la școală, pentru că, așa cum am spus, orice fel de agresiune se poate termina tragic și pentru agresor și pentru victimă. Cu siguranță nu vrei să fii nici una, nici alta.

Pentru cei care abuzează sau care practică bullying-ul am un alt mesaj. În primul rând, nu garantez că toți cei care vor citi aceste rânduri vor și accepta sfatul meu. S-ar putea ca unii din cei pe care încercați să-i agresați să nu întoarcă spatele și să fugă, ci să vă „dea pe costum” de nu vă vedeți.
Apoi, cred cu tărie, că cei care practică bullying-ul (de orice fel, fizic, psihic etc.) sunt niște lași și ticăloși de primă mână, știind că într-un fel sau altul îi ești superior unei persoane, nu îți dă dreptul să exerciți nici un fel de presiune asupra acesteia, o astfel de atitudine este de joasă speță.

Așadar, îți stă în față o amenințare, oricât de mică sau de mare ar fi, sfatul meu rămâne același: fugi, băiete, fugi! Evită conflictul cu orice preț, chiar dacă pari un laș. În final, tu ești cel câștigator.

În încheiere, vreau să îți spun unul din secretele mele, când plec de acasă încerc pe cât posibil să mă rog de fiecare dată lui Dumnezeu pentru protecție. Dumnezeu poate proteja cum nu poate nimeni în această lume!

Lasă un răspuns